Een inwoner uit Haaren heeft in juni 2022 de gemeente een brief gestuurd over ‘verkeerslawaai, brullende motoren, stuiterende aanhangers en vrachtwagens’. Het is volgens deze inwoner meer een ‘racecircuit’. Nu ruim een jaar later, met een ondertussen door de gemeente zelf aangetoonde bevestiging dat dit het geval is, heeft de gemeente volgens een inwoner aldaar nog niets gedaan.
In juni 2022 gaf de inwoner in een brief aan dat het harde rijden en diverse verkeerssituaties in Haaren zorgen voor ‘levensgevaarlijke situaties en ontzettend veel overlast. Inhaalacties, die door adequaat reageren van het in te halen voertuig, fietsers of zelfs voetgangers, een ongeval kunnen voorkomen zijn helaas geen zeldzaamheid, maar aan de orde van de dag.’ De geplaatste wegversmallingen worden gezien als ‘hinderlijke chicanes’ en bij wegversmallingen aan ’t Eind zouden inhaalacties via het fietspad of trottoir plaats vinden.
In november 2022 heeft de gemeente zelf geconstateerd dat maar liefst 85% van de automobilisten met een te hoge snelheid de Haarense straten neemt. Dat daarbij regelmatig in bochten de stoep of andere weghelft wordt meegenomen toont de briefschrijver aan met foto’s en de volgens hem reeds driemaal omgereden lantaarnpaal. ‘Het is nu inmiddels eind 2023 en ik heb nog niets gezien of gehoord.’
Nu in oktober 2023, vraagt deze inwoner ‘aan het college en de raad om er iets aan te doen voordat er serieuze ongevallen gebeuren want daar kun je op wachten.’