Het komt in meer plaatsen voor, en helaas ook in Oisterwijk. Vanwege te korte treinen en een grote hoeveelheid reizigers blijven een aantal reizigers op het perron achter. Dat niet alleen; ook slaat NS wel eens het station Universiteit Tilburg over en nou juist dat station wordt veel gebruikt door reizigers vanuit Oisterwijk.
Reizigers klagen op social media over gemiste treinen en gemist station. De NS medewerkers reageren met algemene uitspraken, maar inhoudelijk zeggen ze niet veel. Ze vinden het vervelend en soms een ‘kunnen we nog iets voor je doen’, maar hoe de problemen ontstaan en of er een oplossing komt krijgen de reizigers niet te horen. De NS organisatie laat weten dat het gemiddeld goed gaat. Maar zoals altijd zijn gemiddelden geen maatstaf ter voorkoming van drukte op specifieke tijden en trajecten. De NS kijkt wel naar dit traject en de spitstijden, en geeft aan te moeten wennen aan nieuwe hoeveelheden studenten na de zomervakantie. Een concrete oplossing of termijn voor die oplossing is niet bekend.